go over [명사]를 복습하다
go over it <= O
go it over <= X
우리가 배운 걸 복습할 시간이야.
It’s time to go over what we‘ve learnt.
It’s time to go over what we learned.
너 복습 안 하면 배운 거 다 잊어버린다.
If you don’t go over what you learn, you’ll forget everything.
저 제 스터디 메이트들이랑 이미 복습했어요.
I already went over it with my study mates.
================
folks 사람들
you guys 너희들 <= 남여 혼성, 여자들
you people 당신네 부류, 당신네 같은 사람 <= 상대방과의 거리감 / offensive
find 느끼다 생각하다
material 재료, 자료
pretty 꽤나
continue 이어가다
activity활동
same 같은
================
continue from where [주어] left off = 멈춘 데부터 이어가다.
멈춘 데부터 이어갑시다
Let’s continue from where we left off.
우리 지난 번에 멈춘 데 부터 이어가볼까요?
Shall we continue from where we left off last time?
turn to [명사]를 펴다
모두를 78페이지를 펴세요.
Everybody, turn to page 78.
챕터 9를 폅시다.
Let’s turn to Chapter 9.
split [A] into [B=결과물] = [A]를 [B]로 나누다.
split - split(과거형) - split(과거분서)
선생님이 우리를 3 그룹으로 나누셨어.
The teacher split us into three groups.
세린쌤: And there is only 3 of us.
마유샘: That’s gonna be an individual project.
마유는 그 클라스를 2개의 팀으로 나눴어.
Mayu split the class into two teams.
[Five Fabulous Sentences]
선생님
오케이 여러분!
Okay folks!
어제 수업에서 배운 거 복습했나요? 음, 세리아나!
Did you guys go over what you learned in class yesterday? Well, Serian!
세리아나
세봉이랑 마유는 모르겠는데, 저는 했어요.
I don’t know about Sebonne and Mayu, but I did.
수업 내용이 꽤 쉽게 느껴졌죠.
I found the material pretty easy.
I don’t know [사람] <= 나는 사람을 모른다.
I don’t know about [사람] <= 사람의 상황을 모른다.
선생님,
음, 좋아요. 오늘은 멈춘 데부터 진도를 이어나갈게요.
Good! Today, we’re going to continue from where we left off.
모두 37페이지 펴세요.
Everyone, turn to page 37.
오, 그렇게 하기 전에 여러분을 그룹으로 좀 나눌게요.
Oh, before we do that, let me split you guys up into groups.
세봉
그룹 활동도 하는 거예요.
Are we doing another group activity?
저랑 세리아나를 같은 그룹에 넣지만 말아주세요. 선생님
Just don’t put me and Seriana in the same group.
[QUIZ]
그걸 매일 복습해.
Go over it on a daily basis.
출처 EBS 반디 오디오어학당 5dang.ebs.co.kr 이지 라이팅 Easy Writing 대화: 선생님과 학생들의 대화 A Conversation between a teacher and his students.
댓글