본문 바로가기
2021 권주현의 진짜 영국 영어

21.03.11.목 I call the shots. 내가 결정해. 권주현의 진짜 영국 영어

by Namaskara 2022. 3. 11.

Welcome to 권주현의 진짜 영국 영어.
Today is Thursday, the 11th of March.
Well, there is a scientifically proven way to study better.
Study when you`re tired, and have a rest.
Well, studying when you are tired can help your brain retain higher concentrations of new skills, such as speaking a foreign language. There is even a term for it, sleep learning.

내가 결정권을 가지고 있을 때, 쓸 수 있는 표현은?


*call the shots: 발포를 명령하다->발포는 지휘관의 권한-> 결정을 내리다/감독하다/통제하다

A: 내가 이 회사의 대표니깐,
I’m the representative of this company
I’m the boss of this company
내가 결정해.
so   I call the shots.
and I call the shots.
B: 알았어. 너 허락없이는 아무일도 일어나지 않아.
I got it. Nothing happens without your permission.
Got it.  Nothing happens without your say-so.

A: 내가 결정할 차례야.
It’s my turn to call the shots.
It’s time for me to call the shots.
B: 배후에서 조종하는 사람이 있는게야?
Is there someone else controlling behind you?
Is there someone pulling the strings behind the scenes?
** pull the strings 줄(들)을 당기다
=> 인형극에서 줄을 조정하는 것에서 유래 => 조정하다.

[Step by Step]
상사가 없는 동안 그녀가 감독할거야.
She’ll call the shots while the boss is away.
She’ll call the shots while the boss is gone.

항상 그렇듯이 내가 이 주변을 통제해.
I call the shots around here as always.
I call the shots around here as always.

내 아내는 내가 집에서 결정권을 가져도 개의치 않아.
My wife doesn’t mind that I call the shots at home.
My wife doesn’t mind if I call the shots at home.

[Speak Like a Brit]
A: 이 관계에서는 내가 선임이니깐, 내가 결정한다.
I’m the boss of this relationship and I call the shots.
B: 알았어. 너의 승인없이는 아무일도 일어나지 않아.
Got it. Nothing happens without your approval.

A: 사실 내가 결정할 차례야.
In fact, it’s time for me to call the shots.
B: 정계 배후에서 조종하는 사람이 있는게니?
Is there someone pulling the strings behind scenes in politics?

출처 EBS 오디오 어학당 5dang.ebs.co.kr 권주현의 진짜 영국 영어 I call the shots. 내가 결정해.

반응형

댓글