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2024 EBS 이지 라이팅

24.06.25.화 Easy Writing 이메일: 손상된 주문에 대한 고객 센터의 응대 Customer Services Response: Resolving Damaged Order Issue

by Namaskara 2024. 6. 25.


experience <= neutral  (positive as well as negative)
go through [명사]를 겪다 <= 변화, 부정적
우리 회사는 많은 변화를 겪고 있어.
Our company is going throught a lot of changes.
세리노는 많은 고통을 겪어야만 했어.
Serino had to go through a lot of pain.
그 열차가 터널을 통과하고 있어.
The train is going through a tunnel.


sincerely 진심으로
inconvenince 불편
cause 초래하다
frustration 좌절감; 답답함
process 처리하다
immediately 즉시
value 가치있게 생각하다; 가치
We value your business.
I value our friendship.
serve 모시다


apologize for [명사]에 대해 사과하다
apologize to [목적어]에게 사과하다
저는 그 혼동에 대해서 사과드립니다.
I apologize for the confusion.
I apologize for the mix-up.
저희는 그 어떤 불편함에 대해서 사과드립니다.
We apologize for any inconvenience.

as a token of apology 사과의 표시로
사과의 표시로 내가 널 위해 이 케이크를 만들었어.
As a token of apology, I have made this cake for you.
사과의 표시로
As a token of apology,
이 꽃다발을 받아줘.
please accept this bouquet of flowers.

in the future 미래에 <= down the road
in the near future 가까운 미래에
저는 당신을 가까운 미래에 다시 보길 바래요.
I hope to see you again in the near future.
좋은 습관들을 기르는 건 미래에 너에게 도움이 될 거야.
Developing good habits will benefit you in the future.

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[Five Fabulous Sentences]

손상된 제품 때문에 겪으셨을 불편에 대해 진심으로 사과드립니다.
We sincerely apologize for the incovenience caused by the damaged products.

겪으셔야 했을 좌절감을 상상조차 할 수가 없습니다.
We can’t imagine the kind of frustration you had to go through.

고객님의 환불 요청은 즉시 처리되었습니다.
Your refund request has been processed immediately.

사과의 표시로 50달러 쿠폰을 보내드립니다.
As a token of apology, we are sending you a 50 dolloar coupon.

저희는 고객님과의 거래를 소중하게 생각하며 앞으로 더 잘 모실 수 있게 되길 바랍니다.
We value your business and hope to serve you better in the future.

[QUIZ]
난 나중에 나만의 사업을 하고 싶어.
I want to run my own business in the future.

출처 EBS 반디 오디오어학당 5dang.ebs.co.kr 이지 라이팅 Easy Writing 이메일: 손상된 주문에 대한 고객 센터의 응대 Customer Services Response: Resolving Damaged Order Issue

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