본문 바로가기
2020 권주현의 진짜 영국 영어

20.03.12.목 I got it covered. 제가 알아서 할게요. 권주현의 진짜 영국 영어

by Namaskara 2022. 3. 12.

You’re listening to 권주현의 진짜 영국 영어 on EBS radio.
Today is Thursday the 12th of March, the day of the week before Friday.
I reckon you burnt the midnight oil, but it’s time to learn posh accent with me.
Wake up, listen carefully, and speak out loud. The easiest and fastest way to speak like a native.
For your information, 권주현의 진짜 영국 영어 monthly textbook is on the market.

** get [목적어] [PP] => [목적어]를 [pp] 되도록 시키다.
** cover 다루다
** 직역: 나는 그것을 다루게 되도록 시켰다 => 자신의 통제 안에서 있는 상황으로 만들었다.
** 의역: 제가 알아서 할게요.

A: 치즈 사오는 거 잊지마.
Don’t forget to buy cheese.
Don’t forget to buy some cheese.
B: 걱정 붙들어 매세요. 제가 알아서 할게요.
Don’t worry. I got it covered.
Don’t worry at all. I got it covered. A: 뭐 필요한 거 있어?
Is there anything you need?
Do you need anything?
B: 아무것도 살 필요 없어.
There is no need to buy anything.
You don’t need to buy anything.
내가 알아서 할게.
I got it covered.
I got it covered.

[문장 완성 응용 게임]
알고 있어. 너가 돌아올 수 있을 때까지 내가 알아서 할게.
I know. I got it covered until you can come back.
I know. I got it covered until you can return.

이번 주말 동안에 내가 알아서 할 수 있을 것 같아요.
I think I can get it covered over this weekend.
I think I got it covered for the weekend. 너무 스트레스 받지마.
Don’t get too stressful.
Don’t stress out too much.
내일까지 내가 알아서 할게.
I got it covered by tomorrow.
I got it covered until tomorrow.

[Speak Like a Brit]
A: 사탕 좀 사오는 거 잊지 마.
Don’t forget to buy some candy/sweets
B: 걱정 붙들어 매세요. 지금 제가 알아서 할게요.
Don’t worry at all. Now I got it covered.
** 사탕 candy(미); sweets(영)

A: 먹을 것 좀 필요해?
Do you need anything to eat?
B: 전혀 준비할 필요없어요. 제가 알아서 할게요.
You don’t need to prepare at all. I got it covered. 출처 EBS 오디오 오학당 5dang.ebs.co.kr 권주현의 진짜 영국 영어 I got it covered. 제가 알아서 할게요.

반응형

댓글