** subtitle; caption 자막
** Closed Caption: CC
남: 아이들이 영어 영상물을 보는 동안에 자막을 읽는 건 어때?
남) How about kids reading subtitles while watching English videos?
책) What about kids reading subtitles during English videos?
** What about kids ~ ing? <= What (do you think) about kids ~ ing ?에서 “do you think”가 생략
** during (“시작”과 “끝”이 사이의) 동안 during the weekend 주말(의 시간과 끝) 동안
여: 나 그거 완전 찬성이야.
여) I’m all for it.
책) I’m all for it.
여: 단어와 발음을 연결하는 데 도움이 되거든.
여) It helps connecting words and pronounciation.
책) It helps connect words and pronounciation.
** I’m all for it = I agree with what you’re saying = I agree with the idea. = I really like that idea.
** for (향해서) or against (반대) = 찬성 또는 반대
Are you for that idea or against that idea?
남: 음, 그렇지.
남) Sure!
책) Exactly!
남: 우리가 그런 점에서 통해서 다행이다.
남) I’m glad that we share the point.
책) Glad we agree on that.
** agree on 아이디어/사안
** agree with 사람
여: 하지만 그래도 지나친 의존은 피해야겠지.
여) But it’d better avoid way dependent.
책) But we should avoid over reliance.
남: 그러니깐 니 말은 아이들이 자막에 너무 많이 의존할 수도 있다는 거야?
남) Do you mean they could rely on subtitles too much?
책) You mean they could depend too much on substitles?
여: 그렇지! 아이들이 버릇을 잘 못 들이 spoil 게 할 수는 없으니깐
여) Sure! It’s not good for children to have bad habits.
책) Right! We don’t want to spoil them.
** spoil; 썩은 (음식); 버릇없는
[QUIZ]
우리가 친구가 되어서 기뻐요.
I’m glad that we’ve been friends to each other.
출처 EBS 반디 5dang.ebs.co.kr 오디오어학당 Easy English (영어회화 레벨 2) I’m all for it. 난 그거 완전 찬성이야.
댓글