본문 바로가기
2020 권주현의 진짜 영국 영어

21.01.13.수 Who do you think I am? 내가 누구라고 생각해? 권주현의 진짜 영국 영어

by Namaskara 2023. 1. 13.

You’re listening to 권주현의 진짜 영국 영어 on EBS radio.
Today is Wednesday the 13th of January.
One said I don’t regret the things I’ve done. I regret things I didn’t do when I had the chance.
Listeners! You have this opportunity to study with me for 10 minutes.
Don’t miss your chance and don’t regret it.
All you need to do is stay with me and spend a quality time.
You can do that.

나보다 한 살 어린 친구가 갑자기 반말하려 할 때?


A: 물 한잔 주실 수 있어요?
Could you give me a cup of water?
Could you give me a glass of water, please?
B: 내가 누구라고 생각하세요?
Who do you think I am?
Who do you think I am?
정신 줄 놨니?
Are you out of your tree?

** out of one’s tree = out of one’s mind**

A: 당신이 나에게 하는 말투는 불쾌했어요.
The way of you speaking to me was unpleasant.
The way you spoke to me was beastly.
B: 내가 누군라고 생각합니까?
Who do you think I am?
Who do you think I am?
나는 당신의 교관입니다.
I’m your training instructor.
I’m your instructor.

반응형

[문장 완성 응용 게임]
음~ 내가 누구라고 생각하니?
Well, who do you think I am?
Well, who do you think I am?
만약 내가 실패하면 난 죽을거야.
If I fail, I will die.
If I fail, I’m going to die.

미안하지만, 내가 누구라고 생각하니?
Sorry, but who do you think I am?
I’m sorry, but who do you think I am?
우리가 친구라는 거 기억해.
Remember you’re friends.
You do remember that you’re friends.

내가 딱 누구이고 ( )고 생각해?
Who do you think just I am
Just who do you think I am
(지난 3년 동안 내가 정확히 뭘 해왔다)
and what I have been doing for the last 3 years?
and exactly what I have been doing for the last 3 years?

[Speak Like a Brit]
A: 와인 한 잔 주실 수 있나요?
Could you give me a glass of wine, please?
B: 내가 누구라고 생각하니? 난 너의 부인이야.
Who do you think I am? I’m your wife.
완전히 정신 줄 났어?
Are you completely out of your mind? 

A: 당신이 나를 보는 시선이 불쾌했어요.
The way you looked at me was beastly.
B: 내가 누구라고 생각하니?
Who do you think I am?
나는 당신의 생명의 은인이에요.
I’m your lifesaver.

출처 EBS 오디오 어학당 5dang.ebs.co.kr 권주현의 진짜 영국 영어 Who do you think I am? 내가 누구라고 생각해?

반응형

댓글